Bergen kommune
Spørsmål og svar
Jeg har opprettet konto, og registrert mine detaljer men ikke mottatt engangspassord?
• Når det opprettes en ny brukerkonto sender vi en e-post med et engangspassord for å sikre din brukerkonto. Dersom du ikke har mottatt denne kontroller at e-post er riktig, om e-posten er havnet i søppelposten eller trykk send nytt engangspassord.
Får ikke logget inn på siden?
• Det kan skyldes at brukerkonto ikke er opprettet (gå til Opprett konto) eller passordet er feil. Dersom passordet er feil trykk på linken Glemt passord og tast inn din e-post adresse. Du vil da motta en e-post for å opprette nytt passord.
Hvordan kan jeg sperre kortet?
• Logg inn i portalen, ved mistet kort er det anledning for å sperre kortet ved å gå inn på Administrer kort. Trykk på symbolet med på venstre side av Øk saldo og velg Sperr kort.
Kan et sperret kort gjenåpnes?
• Dersom et kort er sperret sendes melding via kontaktskjema matkort med navn, e-post og kortnummer for å gjenåpne kortet.
Hvordan overføre saldo til nytt Matkort?
• Først registrere det nye Matkortet i portalen, deretter trykk på Overfør saldo på kortet som er sperret og beløpet overføres til nytt kort.
Kan jeg ha flere e-post adresser registrert mot et kort?
• Kortet registreres første gang mot en e-post adresse. Denne må benytte hver gang for innlogging og påfylling av saldo.
Hvor lang tid tar det til oppdatert saldo vises på kortet?
• Ved betaling med VIPPS eller bankkort kan det i enkelte tilfeller ta opptil 5-10 minutter før saldo er oppdatert til kortet.
Hvordan avslutte Matkortet og få refundert ubrukt beløp?
• Dersom kortet er mistet sperres dette i portalen. Send en e-post til support med kortnummer og ønske om refusjon av ubrukt beløp. Det er viktig at beskjed kommer fra e-post adressen som ble benyttet til å opprette brukerkonto på nettsiden. Refundert beløp tilbakeføres til den konto som ble benyttet for å fylle på kortet. Det kan ta opptil 10 dager fra henvendelse vedrørende refusjon til pengene er overført til konto.
• Dersom foresatte har flere kort bør saldo overføres til kort som fortsatt skal benyttes.
• Bes det om refusjon vil konto avsluttes og saldo utbetales for tilhørende kort.
Hvor bestiller jeg nytt matkort?
• Matkortet leveres ut til elevene når de begynner på skolen. Dersom du har mistet matkortet send en e-post til support med kortnummer og navn. Det er viktig at beskjed kommer fra e-post adressen som ble benyttet til å opprette brukerkonto på nettsiden.